Voor wie?

Floaten bestaat veel langer dan je wellicht verwacht. NASA gebruikte in de jaren zestig floating tanks om gewichtloosheid en isolement te simuleren. Ook presidenten en filmsterren zochten het herstel van lichaam en geest toen al in floaten. Tegenwoordig wordt floaten veel breder toegepast. Een ontwikkeling die wij toejuichen, want iedereen is gebaat bij floaten.

Iedereen is gebaat bij floaten

Floaten heeft een positieve invloed op lichaam, welzijn en prestaties. Het heeft sterkere ontspannende, stemmingsbevorderende en prestatieverbeterende effecten dan andere ontspanningsmethoden zoals biofeedback en meditatie. Floaten is verrassend ontspannen(d) en voor iedereen die op de meest effectieve manier wil ontspannen, stress wil verminderen en/of lichamelijk wil herstellen. Een paar voorbeelden:

  • mensen die zichzelf een wellness- / ontspanningsmoment gunnen 
  • (top)sporters die zich voorbereiden op een belangrijke wedstrijd of juist daarvan willen herstellen
  • (zaken)mensen die weinig tijd voor ontspanning hebben, maar wel continu op topniveau moeten presteren 
  • mensen die een zware periode doormaken en/of stress ervaren
  • mensen met slaapproblemen, reuma of een spierziekte

Floaten en zwangerschap

Ben je zwanger? Ook dan kan floaten heerlijk ontspannend zijn. Het is de gewichtloosheid die floaten zo aangenaam maakt. Het lichaam wordt vederlicht. Dit doet vooral de extra belaste wervelkolom tijdens zwangerschap goed. De spieren in de onderrug, die kan dan vaak zeer hard aanvoelen, ontspannen zich en kunnen tijdens het floaten weer optimaal doorbloed raken. 
Niet alleen het lichaam vindt herstel tijdens het floaten. Ook de gemoedstoestand vindt rust. Deze nieuwe energie kan ook de relatie met je baby versterken. Tijdens het floaten word je je bewuster van je ongeboren baby. Jullie bevinden je beiden in dezelfde toestand; jouw baby in het vruchtwater en jij in het warme water van de FloatRoom.

Na de zwangerschap is het ook heerlijk om te floaten. Na een grote inspanning van het lichaam kan floaten het lichaam weer helpen snel te herstellen. Na de geboorte van je baby kan een slaaptekort optreden of deze is zelfs al ontstaan tijdens je zwangerschap. Om het slaaptekort toch enigszins bij te houden is floaten ook aan te raden: 1 uur floaten staat gelijk aan 5 uur slaap.

Personal training at De Pier

Medio december 2016: Openen wij onze eerste Personal Training studio op de Pier!
Meer
Mastercard iDeal Visa
Divide